poniedziałek, 4 stycznia 2016

Nocne poranki [#1]


Witajcie dzisiaj mam dla was nowiutką serię - nocne poranki ! Nazwa wywodzi się od tego, że moje poranki zaczynają się w nocy. Nie chodzi o to, że wstaję w środku dnia, tylko dlatego, że najlepsze pomysły przychodzą mi właśnie nocą oraz większość spraw wole robić wieczorem. 


___________________________________________


Ulubieńcy:

>film
Najpierw się zastanawiałam czy nie dać na film grudnia Kevina, ale zmieniłam zdanie, ponieważ oglądał go już każdy. Dlatego w tym miesiącu dałam coś równie świątecznego "Hania"

Opis:

Współczesna historia młodego małżeństwa Wojtka i Oli, które na okres świąt Bożego Narodzenia bierze do siebie Kacpra - chłopca z Domu Dziecka. To niezwykłe dziecko zmienia  ich podejście do życia i siebie nawzajem.


>piosenka
Margaret - Coraz Bliżej Święta


>suchar
Jak blondynka zabija karpia na wigilię?
- Topi go !

>jedzenie
Święta już za nami, ale to nie oznacza, że nie mogę tutaj polecić uszek z barszczem.



>kawał
Rozmawiają koledzy po pracy:
- Jak minęły święta?
- Wspaniale! Żona serwowała mi same zagraniczne dania.
- A jakie?
- Barszcz ukraiński, fasolkę po bretońsku, pierogi ruskie i sznycle z kapustą włoską.

>ulubieniec
Ulubieńcem są grube skarpety! Mam kilka takich skarpet i moim zdaniem są one mega potrzebne.


>ciekawostka
Czy wiecie, że na Ziemi nie ma dwóch takich samych płatków śniegu? Różnią się one małymi detalami.

___________________________________________

Pytaj i nie fikaj - Q&A

1. Jakiego prezentu nie dałabyś komuś i dlaczego?
Hmm na pewno bielizny. Chyba że byłaby ona tej osobie bardzo potrzebna.


2. Osoba, której najbardziej brakuje ci przy świątecznym stole?
Jest to osoba bardzo dla mnie ważna ♡


3. Jaka jest Twoja ulubiona tradycja świąteczna?
Łamanie się opłatkiem oraz śpiewanie kolęd.


4. Ulubione wspomnienie z dzieciństwa w tym okresie?
Wydarzenie odbyło się w 2010r. jak wpadłam do talerza z barszczem wujka.


5. Jaki był Twój najlepszy prezent jaki dostałaś?
Ciężko mi wybrać, każdy ma dla mnie sentymentalną wartość.


6. Gdzie spędzisz tegoroczne święta?
Wigilia odbędzie się u mnie, jak co roku wpadnie cała moja rodzina.


7. Jaka jest Twoja ulubiona dekoracja świąteczna?
Jest to moja choineczka, którą pokazywałam wam w Christmas Tagu. Lubię także lampki, które pięknie oświetlą każde pomieszczenie.


8. Jaka jest Twoja ulubiona potrawa wigilijna?
Wszystkie ! Pierogi, karp, uszka...


9. Ulubiony zimowy napój?
Kakao oraz gorąca herbatka!


10. Jak spędzasz wigilię w tym roku?
Tak jak co roku. Wigilia, rodzina, choinka, prezenty, kolędy.




___________________________________________

DIY - bałwanek


Co będzie potrzebne:
- biała skarpetka - ryż - guziki - długie szpilki - gumki recepturki - kawałek materiału (Rys. 1)


Przygotowanie:
  • Skarpetkę przetnij w miejscu palców i odstaw ją na bok (Rys. 2). Zwiąż jeden z otworów gumką recepturką (Rys. 3-4) i nasyp do środka ryż (Rys. 5). Drugą gumką zwiąż drugi otwór aby ryż nie mógł wypaść ze środka.
  • Jeszcze jedną gumką zwiąż mniej więcej w połowie, aby powstały dwie części (dwie kule)(Ryś 6).
  • Na głowę załóż uprzednio odstawioną część skarpetki, na kształt czapki bałwanka. Wbijając szpilki zrób oczy, a za pomocą guzików i szpilek zrób guziki. Dodaj kawałek materiału jako szalik (Rys. 7).
___________________________________________

Kucharzymy - tosty
Co potrzebne:
Tosty na słodko - chleb tostowy - nutella - truskawki - borówki - miód - mozzarella

Chleb tostowy smarujemy nutella, układamy pokrojone truskawki, borówki i plasterki mozzarelli. Wkładamy do opiekacza, jak się upieką polewamy je miodem. 


To na tyle! Mam nadzieję, że nowa seria dobrze się przyjmie. Jest to bardzo luźna seria i będzie się pojawiała na początku każdego miesiąca. 
~Danaa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz