sobota, 24 października 2015

Halloween - Dynie

Witajcie ! Halloween już za pasem, a co za tym idzie, dekorowanie domów. Jestem przekonana, że każdy z was marzył/robił Halloween'owe dynie, czyli wycinał straszne twarze w dyni. Jak to zrobić?



1. Pod lekkim kątem odetnij kawałek góry. Dlaczego pod kątem? Ponieważ na samym końcu będziemy chcieli zatkać dynie i jak zrobilibyśmy otwór pionowo to pokrywka spadnie nam do środka. Wycięcie pod kątem daje nam swobodne zatkanie dyni. Następnie wyciągamy cały miąższ, czyli opróżniamy dynie. 

2. Drukujemy wzór twarzy, którą chcemy wyciąć. Podany wzór przykładamy do dyni i ostrym nożem wycinamy czarne pole. 

3. Na koniec do środka wkładamy świeczkę i zapalamy. Dla lepszego efektu można zrobić (nie jest to konieczne) bardziej upiorną postać. Z foli kuchennej robimy niewielką wanienkę. Do środka dyni wbijamy 4 wkręty, a pomiędzy nimi układam świeczki. Z łyżki wody destylowanej i z łyżki gliceryny robimy mieszaninę. Układamy wanienkę na uprzednio wbite wkręty, wlewamy naszą mieszaninę i zakrywamy dynię. Dzięki temu z otworów będzie wylatywał dym, co bardziej przestraszy naszych znajomych.

Przykładowe wzory:


3 komentarze:

  1. Robiłam dynie halloweenowe w ramach zbiórek harcerskich. Bardzo to lubię! Szkoda, że te lampiony tak szybko zaczynają gnić... :(
    bo-kocham-czytac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy w życiu nie wycinałam takiej dynii :c. Chętnie bym spróbowała, ale samej to tak mało zabawnie, a nie mam niestety z kim.

    ~Zapraszam do mnie!
    http://kunpowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama nigdy nie wycinałam dyni, ale kiedy w 6 klasie podstawówki moja klasa organizowała Andrzejki mieliśmy ich ze dwie. :D
    Najbardziej podoba mi się drugi wzór. :D

    OdpowiedzUsuń